T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TUNCELİ / MERKEZ - Tunceli Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Duyurular

Şbt

Okullarımızdan gelen Okul Risk Haritalarında yer alan sonuçlar birlieştirilerek İl Risk Haritası oluşturulmuştur. 

Ekm

 

Rehber Öğretmeni /Psikolojik Danışmanı Olmayan Okullar için okul kademelerine göre hazırlanmış olan Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programlarına,

aşağıdaki bağlantı linkini tıklayarak ulaşabilirsiniz:

meb_iys_dosyalar/62/01/290617/dosyalar/2023_10/03110109_OKUL-RPD-PROGRAMI-Rehb.Ogrt.Psk.Dans.Olmayan-Okullar-_2023-2024.rar

 

Okulda oluşturulması gereken;

 

1)      Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu,

2)      Okul Psikososyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Ekibi,

3)      Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Geliştirme Birimi,  

         

         ile ilgili Yönetmelik maddelerinin yer aldığı belgelere, aşağıdaki bağlantı linkini tıklayarak ulaşabilirsiniz:

  meb_iys_dosyalar/62/01/290617/dosyalar/2023_10/03112115_Okulda-Olusturulmasi-Gereken-Komisyon-Ekip-Birim.rar

Ekm

Okul kademelerine göre hazırlanmış olan Sınıf Rehberlik Yıllık Planlarına,

aşağıdaki bağlantı linkini tıklayarak ulaşabilirsiniz:

meb_iys_dosyalar/62/01/290617/dosyalar/2023_10/03112419_SINIF-Rehberlik-YILLIK-PLANLARI_2023-2024.rar

 

Söz konusu bağlantı linkinde, Sınıf rehberlik hizmetleri ile ilgili hazırlanmış olan belgeler:

- Sınıf Rehberlik Yıllık Planı Genel Açıklamalar,

- Sınıf Rehberlik Yıllık Planları (yıllık plan örnekleri),

- Sınıf Rehberlik Dosya İçeriği,

- Okul ve Sınıf Rehberlik Hizmetlerinin Uygulaması,

- Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri (ilgili Yönetmeliklerden),

- Sınıf Rehberlik 1. -2. Dönem Sonu Çalışma Raporu örneği,

- Sınıf Rehberlik Programı (Okul Öncesi, İlkokul, Ortaokul, Lise)

Eyl

Bakanlığımız tarafından 2023-2024 eğitim öğretim yılı genel hedefi "Psikolojik Sağlamlık" olarak belirlenmiş olup ilimiz yerel hedefi de "Akran Zorbalığı" olarak belirlenmiştir. Yerel hedefin eğitim kurumlarında planlı, standart ve sürdürülebilir olarak sunulabilmesi amacıyla; " Akran Zorbalığı " yerel hedefinin gerçekleştirilmesi için eğitim içerikleri hazırlanmıştır. 


          Kamuoyuna ve ilgililere  duyurulur.

 

Mrt

MEB, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)'ye hazırlanan öğrenciler ile depremden etkilenen öğrenciler başta olmak üzere, ortaokul ve lisedeki tüm öğrenciler için kariyer planlama ve rehberlik programlarını destekleme kitapları hazırladı.

Kitaplar, ortaokul ve lisedeki öğrencilerin ilgi, yetenek, değer ve kişilik özeliklerini tanıması, mesleki seçenekleri fark etmesi, mesleklerin gerektirdiği nitelikler ile kişisel özellikleri arasında bağ kurması, mesleklere yönelik olumlu tutum geliştirmesi ve kariyer farkındalığı kazanması amacıyla oluşturuldu.

Bu amaçla, öğrencilerin iş yaşamı ile eğitim arasındaki ilişkiyi ve yaşam boyu öğrenmenin kariyer gelişimi açısından önemini fark etmesini sağlayacak sınıf rehberlik programlarını destekleyici psikoeğitim programları ve  "Okulda Bireysel Kariyer Psikolojik Danışmanlığı El Kitabı"  hazırlandı.

7. ve 8. sınıf öğrencilerin LGS sınavına hazırlık sürecinde "Kariyer Uyumunu Destekleme Psikoeğitim Programı",  üniversiteye ve iş hayatına hazırlanan ortaöğretim öğrencilerine yönelik de "Kariyer Gelişimi ve Planlama Psikoeğitim Programı (KAGEP)" oluşturuldu.

Ortaokullarda ve liselerde görev yapan rehber öğretmen/psikolojik danışmanlar için el kitabı

Ayrıca ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik, okullarda görev yapan rehber öğretmen/psikolojik danışmanların kariyer psikolojik danışmanlığı ve kariyer müdahale konusundan öğrencilere nasıl bir kariyer danışma süreci gerçekleştireceği, hangi teknikleri kullanabileceği ve öğrencilerin özelliklerine uygun olan ölçme araçları hakkında bilgi veren  "Okulda Bireysel Kariyer Psikolojik Danışmanlığı El Kitabı" hazırlandı.

"7. ve 8. sınıflar İçin Kariyer Uyumunu Destekleme Psikoeğitim Programı Kitabı"na ulaşmak için tıklayınız.

"Kariyer Gelişimi ve Planlama Psikoeğitim Programı (KAGEP) Kitabı"na ulaşmak için tıklayınız.

"Okulda Bireysel Kariyer Psikolojik Danışmanlığı El Kitabı"na ulaşmak için tıklayınız.

 

Şbt

İlimizdeki okullardan gelen okul risk haritaları birleştirilerek il risk haritası raporu oluşturulmuştur. İncelemek için bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Eyl

Bakanlığımız tarafından 2022-2023 eğitim öğretim yılı genel hedefi "Bilinçli Teknoloji Kullanımı" olarak belirlenmiş olup ilimiz yerel hedefi de "Okul Başarısını Arttırma" olarak belirlenmiştir. Yerel hedefin eğitim kurumlarında planlı, standart ve sürdürülebilir olarak sunulabilmesi amacıyla; " Okul Başarısını Arttırma " yerel hedefinin gerçekleştirilmesi için eğitim içerikleri hazırlanmıştır. 
          

Kamuoyuna ve ilgililere  duyurulur..

May

Tunceli RAM'ın hizmet binası, yeni adresine taşındı. 07 ve 08 Mayıs 2022 tarihlerinde, Tunceli RAM'a ait tüm eşyaların taşınması işleri tamamlandı. 09 Mayıs 2022 tarihinden itibaren, Tunceli RAM, yeni hizmet binasında hizmet vermektedir. Ayrıca, kurum telefon numaramız değiştirildi.

Yeni Adresimiz: Atatürk Mahallesi, Tunceli-Elazığ Karayolu üzeri   

MERKEZ /TUNCELİ

 

Yeni Telefon No: 0428 212 37 47

May

       TUNCELİ RAM'IN TARİHÇESİ

 

Tunceli Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü, 14.12.1992 tarihinde Tunceli Atatürk Lisesi'ne ait binanın bir kısmında faaliyete başlamıştır. Bir süre burada hizmet verdikten sonra, 1999 yılında Tunceli Halide Edip Kız Meslek Lisesi binasına ait 3 odalı bir yer, kuruma tahsis edilmiştir.

2002 yılında, Yeni Mahalle'de bulunan Tunceli İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün eski binasına taşınmıştır. Sonraki süreçte,  İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün eski binasında Özel Eğitim İş Uygulama Okulu'nun açılması ile birlikte, Özel Eğitim İş Uygulama Okulu ile birlikte aynı binada hizmet vermeye devam etmiştir. Söz konusu hizmet verilen binadan, 18 Ağustos 2016 tarihinde taşınılarak, önceki hizmet binasının karşısında bulunan ve taşınmış olan İbni Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin eski binasına taşınmıştır.

      07 Mayıs 2022 tarihinde, Atatürk Mahallesi'nde, Tunceli – Elazığ Karayolu üzerinde bulunan ve taşınmış olan İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün eski binasına taşınmıştır.